Alla inlägg under maj 2013

Av Linnea - 31 maj 2013 21:48

Av Linnea - 31 maj 2013 16:36

På söndag ska jag, min systerdotter och mina två systrar till Ullared :-) ska bli så kul :-) måste köpa några nya tröjor och flytande kajal.

Nu har jag ätit penicillin i 4a dagar och jag har inte ont i örat längre men har lock och hör knappt något, borde ju ha gått över nu :-/ skit jobbigt.

Ikväll ska Niclas till Mikael och kolla på film, kanske jag ska titta på film också, en riktig drama ;-) får jag ju aldrig titta på annars :-p

Har fått en sminkpalette av Therese och mamma som jag älskar, älskar att sminka och experimentera :-) en dålig bild kommer här ;-) :

Av Linnea - 30 maj 2013 16:55

Jag blir så arg när jag ser bilder på lyckliga mödrar och nyfödda barn, och avundsjuk! Jag fick inte det, jag fick ångest varenda minut av varenda timme dom första månaderna, 3 dagar efter förlossningen stod jag och dammsög för att slippa mata Alice, jag var helt förstörd kroppsligt och blev sydd en hel del men jag gjorde allt för att slippa ta hand om henne. Jag kände sådan ångest och att jag varken ville, orkade eller kunde ta hand om mitt barn, det var fruktansvärt. Jag han inte skrivit om det så mycket förut men detta är vanligt! Men det pratas inte om det för så ska det ju inte vara, det ska vara rosa moln och underbart första tiden, men ofta är det inte så. Det är först för några månader sedan jag blivit av med denna ångest nästan helt. Jag har aldrig haft problem att knyta an till henne, jag kände kärlek från första stund men att ta hand om henne var svårt. Jag har sån tur att jag har Niclas som dels har iza sen innan så han visste hur allt skulle göras och tog så fruktansvärt mycket ansvar, det har varit tufft men nu är det nästan så bra det kan bli :-) våga prata om det!!

Av Linnea - 29 maj 2013 13:22

Fy vad kasst jag mår, feber, yr och örat, orkar Inge hämta barnen men jag måste, och så regnar det och Alice vagn som står på dagis kommer ju va pisseblöt :-/
Maten får faktiskt Niclas laga idag, blir väl äcklig köttfärssås, finns verkligen ingen god sådan ?
Måste tvätta lite men behöver ju inte ta allt om jag inte orkar, bara hålla berget av tvätt nere :-p
Imorgon är Alice inte på dagis och jag kommer inte orka ta hand om henne hela dagen om jag mår så här, men finns ingen hjälp att få :-( önska så att jag bodde närmare mamma, då skulle hon hjälp till <3
Ne nu måste jag dra mig!

Av Linnea - 28 maj 2013 22:26

Ska man börja blogga igen kanske? Är sugen på det men hur länge kommer det hålla i sig ;-)
Alice fyller snart 2 år och Izabelle 8, det går så fort!!
Önska man kunde vrida tillbaka tiden ibland..
Vart hos läkaren idag, vart förkyld i 2 veckor med diverse åkommor men vaknade imorse med fruktansvärt ont i örat, trodde jag spräckt trumhinnan men kände ganska snart att det måste vara öroninflammation som jag hade ganska ofta som barn och japp, det var det. Penicillin i 5 dagar sen ska jag vara tipp topp ;-)
Syster Therese tog mig till läkaren och sen hämtade vi Alice som blev överglad att se moster <3 Niclas åkte hem tidigare och hämtade iza. Väl hemma försökte jag vila i sovrummet men lilla dockan har lärt sig öppna dörrarna så kommer hon in och utbrister glatt "hej!" :-p så blev inte så mycket vila :-p
Det var det för denna gången, ska sova nu.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards