Alla inlägg den 10 juni 2011

Av Linnea - 10 juni 2011 20:39

Hej :-)

Detta blir mitt första inlägg i min nya blogg :-)

Igår kväll så fick jag en blödning och eftersom jag är gravid i v 23 + 3 så ringde jag sjukvårdsupplysningen som sa att jag skulle ringa förlossningen eftersom jag var så långt gången så det fich jag ju göra, och dom tyckte jag skulle åka in så dom kunde kolla att bebisen mådde bra, Och vilken otur att vi inte kunde köra på våran bil så vi var tvungna att ringa min mans styvpappa som hämtade oss och Iza, så hoppade dom av i Axvall och jag och Niclas åkte till kss, kom dit vid halv 11 på kvällen och så lyssnade dom på hjärtljuden och det lät bra, sen fick vi vänta tills typ 1 innan dom sa att dom ville att jag skulle stanna över natten ifall jag skulle blöda igen, och Niclas kunde ju inte stanna kvar för vi hade lånat bilen och vi viste inte hur vi skulle göra med Iza så natten fick jag spendera själv :-( Väldigt jobbigt men det var ju tvunget, somnade vid halv 3 och vakande flera gånger under natten då jag hörde bebisar komma till världen :-) Sen vid 7 tog jag på mig och ringde på klockan och frågade om jag fick åka hem när Niclas kom eftersom jag inte hade blött något mer men dom ville att en läkare skulle kolla när jag ändå var där och det var ju snällt :-) Det jobbiga var ju att jag inte hade med mig mobilen så jag kunde inte nå någon så jag fick snällt vänta tills Niclas kom vilket han gjorde så fort han kunde och hade fixat bilen, så han kom vid 8 och sen vid 9 gjorde dom ultraljud på mig och allt så bra ut och sen en gynundersökning, och det visade sig att det var min mus som inte mådde så bra så det var inget med bebisen som tur var :-) Vilken lättnad! Kvällen innan och under natten så kunde jag inte ta in tanken att det kunde vara något fel med bebisen, jag stängde nog av tror jag men sen när jag fick veta att allt var bra med den så kände jag ju att jag oroat mig och kunde slappna av och andas ut. Så det var ingen trevlig upplevelse, men jätte bra sköteskor och barnmorskor var det iaf :-) Men gissa om jag var glad att få åka hem! Och förut ringde det på dörren och då var det mamma och min syster Therese som kom och hälsade på mig, dom hade vart så oroliga, så var så gulligt att dom kom <3 Nu blir det lite film med älsklingen och Mikael. Och imorn blir det förhoppningsvis lite grillning med Linda, Jonas och Felicia om vädret tillåter.

Och mina tankar går till Sandra och Tomas som idag kom hem med deras lilla guldklimp som dom fick i förrgår :-) Grattis grattis grattis!

Blev ett långt första inlägg :-P

Trevlig helg på er!

// Linnea

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards