Alla inlägg den 13 juni 2011

Av Linnea - 13 juni 2011 12:30

Har vart så rastlös dom senaste dagarna, kan inte sitta och titta på tv, irriterad mm. Och ena katten har blivit jätte jobbig, mjauar hela tiden, varje vaken minut känns det som, speciellt på natten då han sover med mig och så fort han vaknar så ska han gå ett strög och mjaua och ha uppmärksamhet, pratar jag med honom så kommer han och kurrar och somnar om, och sen samma sak.. Man får ju inte sova en hel natt, men det är väl bara att vänja sig sen när bebisen kommer :-P Önska så att vi bodde bättre, så katterna kunde gå ut, vi har ju 2 vita bröder på snart 2 år, och den ena är jätte nöjd som det är, sover, leker, myser och den andra mjauar och vill ut, vill så gärna bo där dom kan gå ut, samt att Iza bara kan springa ut och leka i trädgården och man kan ha dörren öppen, men vi hittar inget sånt, och vi vill ju hyra och inte köpa, får hålla ögonen öppna ifall man hittar något.


På fredag ska jag till läkare och prata om mina antidepp och hur vi ska göra med dom nu när jag är gravid, man kan äta dom när man är gravid men man kan inte amma för det går över i mjölken, och då har jag 3 val, 1: Fortsätter med tabletterna och byter till några som man kan äta när man ammar direkt efter förlossningen. 2: Trappar ner och slutar helt med antidepp innan barnet kommer om det går att göra så. 3: Äter mina tabletter som vanligt och ger ersättning sen ist.

Och jag är så känslig när man ska trappa ner och byta tabletter så det kommer bli ett helvette men jag känner ju att jag hellre slutar nu innan bebisen kommer och tar den kampen nu än att man ska byta sen när man har fött och fått ett litet liv att ta hand om och allt är nytt, det skulle nog bli för mycket. Och så vill jag ju så gärna amma så jag ska höra med läkaren om jag kan sluta helt med dom nu, det kommer bli fruktansvärt jobbigt och jag är jätte rädd men vad gör man inte för sitt lilla barn :-)

Oj vad jag skriver :-P

Lämna gärna en kommentar så jag ser att det funkar då jag inte är van vid denna blogg :-)

Kram

Linnea

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards