Alla inlägg den 24 juni 2011

Av Linnea - 24 juni 2011 12:50

Ja nu var det ett tag sen jag skrev något.

I förrgår vid 11 fick jag så otroligt ont under revbenen på höger sida, smärta som fan, vi hade vart på mvc på förmiddagen och åkte hem för att sova lite till men så kändes det som håll först eller när man försöker andas men det hugger till, bara att det högg hela tiden så jag kunde inte sova, väckte Niclas och sen började det bara göra ondare och ondare och jag bara lipa :-P Så älskling fick ringa sjukvårdsuppl och vi fick åka till förlossningen, men det var inget fel på bebisen, den mådde fint men jag fick bara ondare och ondare, tillslut kunde jag inte vara tyst för jag hade så ont, bara grät och skrek. Så dom tog en del prover och när dom konstaterat att det inte var något med barnet så fick jag smärtstillande, det första hjälpte inte så fick något morfinliknande som tog bort den mesta smärtan och gjorde mig sjukt trött, tillslut låg jag bara och höll mig om magen och sa " Aj, aj aj aj.." Niclas sa att man kunde tro jag var full och ramlat och slagit mig :-P

Så fick jag var nåldyna med, hitta inget bra ställe att sticka på, fick smärtstillande där bak och sen spruta i skinkan, sen iväg till akuten i rullstol för jag var så borta så kunde inte gå, spydde 2 gånger, första gången av smärtan och sen av sprutan. Men dom kom iaf fram till att det var gallan, och att jag fick en spruta i skinkan och sen fick jag åka hem, blev det värre fick jag komma tillbaka.

Så vi kom hem vid 20.00 och jag gick direkt och lade mig och min underbara man var vaken nästan hela natten och tittade till mig med jämna mellanrum, jag var nog lite taskig för jag sa "kan du inte bara låta mig sova" :-P men var ju så borta och trött så ville inte vakna och känna smärtan. Men kl 6 så ringde jag Niclas som somnat i soffan och fick 2 Alvedon och somna om igen, sen som jag typ hela dagen.

Men vi vart inne en sväng igår kväll igen för jag hade lite feber, fortfarande lite ont och illamående, men proverna såg bättre ut än igår förutom ett men så länge jag inte blir gul i hyn och några andra symptomer så var det ingen fara, kommer kanske ha ont men det har jag fått tabletter för, eller stolpiller :-P Men dom är väldigt starka så tar dom bara om jag får så ont som i förrgår annars klarar jag mig på Alvedon.

Kl 3 kommer Therese och hämtar oss sen bär det av till Linda, Jonas och lilla Felicia för mat och trevligt sällskap :-) Ska blir kul.

Har vart framme och handlat lite så nu har jag ont i höfterna så sitter i sängen och vilar lite, måste hoppa in i duschen med innan vi åker.

Jaja nu vet ni varför jag vart borta :-)

Trevlig midsommar :-)

Linnea

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards