Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Lugnt och skönt :-)

Av Linnea - 17 juni 2011 21:29

Idag har det vart full rulle hela dagen!

Var då och pratade med läkaren, en jätte bra, tyvärr stafett så hon kommer jag ju inte träffa igen, men jag ska iaf nu trappa ner 10mg i taget och stanna på varje dos i ca 3 veckor och känna efter så det går bra, så idag började jag med 30mg. Jag kommer ha hunnit sluta ett tag innan förlossningen så det känns bra, så nu får jag klara mig på lugnande om det skulle vara något och om jag mår sämre, hoppas allt går bra.

Linda var så snäll så hon skjutsade dit mig, har så ont av (antagligen) foglossning så jag hade aldrig orkat att gå. Sen så åkte vi fram på stan och fikade och sen tog en promenad till Ica för bjöjbyte på lilla sötnosen och sen åkte vi till Coop och handlade.

Sen skjutsade hon hem mig och jag fick börja med tvätten, sen kom älsklingen så åkte vi till vårdcentralen igen och gick till sjukgymnasten och så fick jag fylla i en blankett så hör dom av sig, sen vidare till apoteket och köpte järntabletter som jag verkligen behöver för jag är så trött och får ofta hjärtklappning.

Sen till biblioteket för att lämna in Profylax bok och dvd som Sandra lånat och låna om den i mitt namn.

Sen var det till skolan och hämta Iza och så gjorde vi henne glad genom att äta på McDonalds :-P Och vidare till Ö&B för cola och godis, och sista affären var Slöjdetaljer där jag köpte tjockare papper och tuschpennor till Iza.

Så kom vi hem och så satte jag och Iza oss och målade och pysslade, gjorde varsin fläkt, en sån där som man viker ihop pappret så kan man vifta med den när det är varmt :-)

Sen bada hon och Niclas medan jag tvättade och så fick hon sen titta på en film innan läggdax.

Och nu har jag städat lite och Niclas grejat med tvätten och nu äntligen sitter vi i soffan och tar det lugnt :-)

Så det vart mycket idag, och nu känner jag verkligen av smärtan i höfter/rumpa/svank :-(

Nu har jag väl inte så mycket mer att berätta :-P Om det är några nya som läser så ställ gärna en fråga om det är något ni undrar över :-)

Kram

Linnea

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 10 juli 2013 19:51


Nu var det ett tag sedan jag skrev. På fredag åker vi till Varberg över helgen och bara tar det lugnt! Barnen får vara hos farmor så vi får vara lite ensamma med vänner :-) Igår var det underbart väder och den spenderade vi ute och sen grillade lite...

Av Linnea - 30 juni 2013 16:59

Just nu pratar Niclas i telefon med sin lärare som ringde honom angående bilar ;-) Niclas bytte ju så kylarfläkten fungerade i bilen och läraren ville väll göra likadant och ringer och frågar om hjälp :-) händig min man är ;-) Vi körde ut Alice ti...

Av Linnea - 28 juni 2013 08:04


Idag är det äntligen fredag, och idag är en bra dag. Har haft några tuffa dagar och i tisdags kväll tog jag faktiskt en lugnande, den första på typ ett år men hade sån ångest och kunde inte somna. Men idag känns det bättre fast jag är trött, Alice ...

Av Linnea - 25 juni 2013 18:52


Idag skulle jag praktisera men har vart lite jobbigt dom senaste dagarna så sköt upp det till imorn, vill inte men måste. Vill bara lägga mig under täcket och sova bort tid men jag vet att det bara gör saken värre. Fick svar från läkaren ang svet...

Av Linnea - 24 juni 2013 09:45

En ny vecka och idag är jag och Alice hemma själva, och vad trottsig hon är ;-) kastar saker om hon inte får som hon vill och slänger sig på golvet :-p bara att andas och vara bestämd. Niclas mådde ju inte bra i fredags så vi kunde inte fira mids...

Ovido - Quiz & Flashcards